De 3 kunstenaars ervaren de wereld rondom zich als een complex en overweldigend kluwen van ‘teveelheid’.

Hendrik Braet gaat in de besloten stedelijke omgeving op zoek naar het horizon-gevoel zonder openheid op te zoeken Met zijn werk gaat hij terug naar het minimalisme, fotograferen is extreem reduceren.

Charlie De Voet beschouwt zijn werk als een poging om tot waarachtige communicatie te komen, met als paradoxaal leidmotief juist zijn onvermogen daartoe. Hij schildert met olieverf die hij nat-in-nat en volgens een formeel systeem aanbrengt. Hij doorloopt hierbij het integrale kleurspectrum. Door deze gelaagdheid ontstaan quasi monochrome doeken met in het centrale gedeelte vaak een spiegelende donkerte en aan de randen een gloed van licht.

As’ad Merza is een Syrische fotograaf. Zijn zeer gelaagde beelden zijn het resultaat van een evenwichtsoefening tussen positief zijn plaats in deze samenleving zoeken en het plaatsen van zijn herkomst. Zijn stilistische beelden zijn loslaten en vasthouden op het zelfde moment.